Model C3 Pluriel automobilka prezentovala ako auto na voľný čas, ktoré vo výrobnom programe dopĺňalo klasický veľkosériový hatchback C3. Pluriel sa oproti hatchbacku dostal do výroby s malým oneskorením, zákazníci si ho mohli kupovať až od roku 2003. Všetko však vynahrádzal originalitou, ktorú zákazníkom poskytoval. Dalo sa z neho vytvoriť niekoľko karosárskych variácií, pričom jeho najväčším tromfom boli odnímateľné strešné oblúky (každý s hmotnosťou 11,5 kg). Tie sa nakoniec ukázali aj jeho najväčšou slabinou, pretože počas jazdy často vŕzgali, nelícovali s karosériou a ich časté odmontovávanie spôsobovalo ťažkosti.
Lepším predajným úspechom na začiatku predaja bránila aj ambiciózna cena auta, ktoré sa tak v cenníku dostávalo nebezpečne vysoko.
Pomyselným nástupcom modelu C3 Pluriel by sa mala v priebehu dvoch rokov stať otvorená verzia Citroënu DS3.