Mníchovská modrá vrtuľa vstupuje na trh po niekoľkých konceptoch nielen s jednoduchším sériovým mild-hybridom BMW 7 ActiveHybrid, ale aj plnohodnotným full-hybridom X6 ActiveHybrid. Niet pochýb, že najmä on dá poriadne zabrať doteraz neohrozenému predátorovi RX 450h z dielne Lexusu. Je na to minimálne jeden dôvod. BMW X6 ActiveHybrid je totiž najvýkonnejším hybridom planéty.
Spája monštruózny preplňovaný 8-valec s objemom 4,4 TwinPower Turbo s výkonom 300 kW s dvojicou elektromotorov s výkonmi 63 a 67 kW. Elektronika koordinuje činnosť všetkých troch jednotiek tak, aby bol maximálny výkon sústavy 357 kW. A k tomu musíme pripočítať krútiaci moment 780 Nm. To stačí na to aby tento technický zázrak s hmotnosťou takmer 2,5 tony šprintoval na stovku za 5,6 sekundy.
A ako to celé funguje? Kým Lexus RX 450h má jeden elektromotor vpredu spojený so spaľovacím motorom cez planétovú prevodovku a druhý pri zadnej náprave, v BMW je celá elektrická pohonná časť hybridnej sústavy integrovaná do neuveriteľne zložitej dvojrežimovej hybridnej prevodovky ECVT (Electric Continuously Variable Transmission) so siedmimi prednastavenými prevodovými stupňami troma planétovými prevodmi.
Nachádza sa tu teda aj dvojica elektromotorov, z ktorých jeden pracuje aj ako generátor a štartér. Pri opatrnom rozjazde je schopná hybridná X-šestka dosiahnuť rýchlosť až 60 km/h výlučne s elektrickým pohonom. Až potom sa dáva do práce mohutná sila osemvalca. Samozrejme, pri požiadavke okamžitej akcelerácie je osemvalec aktivovaný už pri rozbehu. Do 65 km/h a pri dostatočne nabitých batériách je tiež X6 ActiveHybrid schopné prejsť ustálenou rýchlosťou až 2,5 kilometra bez pomoci spaľovacieho motora. Dôležité je, že elektromotory podporujú činnosť osemvalca v celom rozsahu jeho činnosti. Zdrojom energie je súprava NiMh batérií s kapacitou 2,4 kWh, ktoré sú, rovnako ako výkonová elektronika, chladené okruhom klimatizácie.
Výsledkom celého snaženia je, samozrejme, nižšia spotreba paliva. Normovaný priemer predstavuje len 9,9 litra benzínu na 100 km, čo je takmer o tri litre menej, než má bežná 8-valcová X-šestka. Rozdiel v mestskom režime sa dokonca vyšplhal na takmer sedem litrov v prospech hybridu. Za hybridnú technológiu si však zákazníci poriadne priplatia. Rozdiel v porovnaní s 8-valcovou verziou X6 xDrive50i predstavuje 26 630 eur.
Porovnanie parametrov | ||
Model | BMW X6 xDrive50i | BMW X6 Active Hybrid |
Max. výkon | 300 kW | 357 kW |
Krútiaci moment | 600 Nm | 780 Nm |
Max. rýchlosť | 250 km/h | 236 km/h |
0 – 100 km/h | 5,4 s | 5,6 s |
Priemerná spotreba | 12,8 l | 9,9 l |
Emisie CO2 | 299 g/km | 231 g/km |
Hmotnosť | 2 190 kg | 2 450 kg |
Cena | 76 770 € | 103 400 € |
.