V porovnaní s klasickým vyhotovením má okrem 4,5-litrového dieselového motoru s výkonom 118 kW aj pomocný elektromotor. Ten je umiestnený medzi motorom a 6-stupňovou automatickou prevodovkou Eaton. Nemá len asistenčnú funkciu. DAF LF Hybrid s ním dokáže prejsť v čisto elektrickom režime približne dva kilometre, takže možno hovoriť o paralelnom full-hybride. Paradoxne však ostáva aj v tomto móde spaľovací motor naštartovaný. To z dôvodu zachovania funkcie posilňovača riadenia a kompresora brzdového systému.
Pri spomaľovaní pracuje elektromotor ako generátor. Rekuperovaná energia sa ukladá do batérií umiestnených po bokoch rámu pred zadnou nápravou. Celkom 96 článkov má hmotnosť približne 100 kg. Celková hmotnosť hybridného DAF-u vzrástla až o 300 kg. Užitočná hmotnosť je však stále slušných 7,5 tony.
Dvojročné prevádzkové testy preukázali, že hybridná technológia dokáže ušetriť 10 až 20 percent paliva, a teda aj znížiť ostro sledované emisie CO2. Sekundárnou výhodou je predĺženie životnosti brzdových platničiek, pretože pri brzdení sa využíva elektromotor.
Predaj sa začne ešte koncom tohto roka. Najprv vo Veľkej Británii, v Holandsku, Belgicku, vo Francúzsku a v Nemecku. K dispozícii bude aj prostredníctvom operatívneho lízingu.