Peugeot uvádza hothatch 308 GTi

Peugeot predstavuje pokračovateľa tradície GTi. Nebude taký divoký ako 205 GTi, ale svoju úlohu splní hravo.

21.05.2010 11:17
Peugeot 308 GTi Foto:
Peugeot 308 GTi
debata

Po viac ako desiatich rokoch prináša Peugeot hothatch v kompaktnom segmente. Ako základ poslúžil päťdverový model 308, ktorý však dostal odlišovacie prvky, aby nenápadne no predsa vytŕčal z davu. V prvom rade upúta pozmenená predná časť, ktorá sa nechala inšpirovať modelom 308 CC. Pri pohľade zozadu nikoho nenechá na pochybách spojler nad zadným oknom a nárazník s náznakom difúzora. Z neho bojovne trčí naleštená dvojitá koncovka výfuku. A nie je to len prázdna póza. Zvuk, ktorý sa z neho derie von je výsledkom použitia technológie Sound System. Výfuk je naladený tak, aby jeho prejav hladkal srdcia automobilových nadšencov.

Zozadu sa GTi dá identifikovať podľa športového... Foto: Peugeot
Peugeot 308 GTi Zozadu sa GTi dá identifikovať podľa športového nárazníka.

No bez motora by bol výfuk na nič. Úlohu „producenta výfukových plynov“ zastáva špičkový motor 1.6 THP s turbodúchadlom Twin-Scroll. O distribúciu paliva do valcov sa stará systém priameho vstrekovania s tlakom 120 barov a dodávku a odber plynov zabezpečuje ventilový rozvod s variabilným zdvihom a časovaním ventilov (nasávanie). Výfukové ventily majú premenlivé iba časovanie.

Interiér sa tvári civilne. Foto: Peugeot
Peugeot 308 GTi Interiér sa tvári civilne.

Maximálny výkon 147 kW (200 k) je plne v súlade s pomenovaním GTi. Nezaostáva ani maximum krútiaceho momentu na úrovni 275 Nm. Malý „napichaný“ štvorvalec rozbehne Peugeot 308 GTi z pokoja na 100 km/h za 7,7 sekundy. Maximálna rýchlosť nebola zverejnená, ale odhadom by mohla ležať na hranici 240 km/h. Bonbónikom je priemerná spotreba udávaná výrobcom na úrovni 6,9 l/100 km.

Technické údaje Peugeot 308 GTi vs. Škoda Octavia RS
Model Peugeot 308 GTi Škoda Octavia RS
Motor 1,6 THP 2,0 TSI
Prevodovka 6M 6M
Zdvihový objem (cm3) 1598 1984
Valce/ventily 4/4 4/4
Výkon (kW pri ot./min.) 147 / 5500 – 6800 147 / 5100 – 6000
Krútiaci moment (Nm pri ot./min.) 275 / 1700 - 4500 280 / 1700 – 5000
Maximálna rýchlosť (km/h) 242
Zrýchlenie 0–100 km/h (s) 7,7 7,2
Priemerná spotreba (l/100 km) 6,9 7,5

Väčšej porcii výkonu sa prispôsobil aj podvozok, ktorý bol zosilnený a znížený o 10 mm. Peugeot 308 GTi dostal 18-palcové disky kolies s pneumatikami 225/40. Krok s nimi držia aj brzdy – vpredu ventilované kotúče 340×30 mm, vzadu 290×12 mm. V interiéri tiež nájdeme náznaky, že nejde o obyčajnú „tristoosmičku“. Hliníkové pedále a opierka ľavej nohy, hliníková hlavica radiacej páky spolu so športovým koženým volantom a stredový panel v klavírnom laku majú pripomínať, čo znamená GTi.

Peugeot 308 GTi bude na francúzsky trh uvedený 10. júna s cenovkou 26 900 eur.

debata chyba
Články podľa značiek