Nová Fabia RS prichádza zároveň s čerstvým faceliftom modelového radu, no jej športový naturel zvýrazňujú špecifické vylepšenia. Hlavným rozdielom je tvar nárazníkov. Predný má v spodnej časti veľký lichobežníkový nasávací otvor s populárnou mriežkou so šesťuholníkovými bunkami. Po stranách ho zdobia menšie otvory osadené okrúhlymi hmlovkami, ktoré môžu mať na želanie funkciu prisvecovania do zákruty, alebo môžu byť nahradené dennými LED svetlami.
Zadný nárazník je podkutý difúzorom, z ktorého trčí šikmo zrezaná dvojtá koncovka výfuku. Fabia RS stojí na 17-palcových diskoch Gigaro. Pod nimi sa krčia červeno lakované brzdové strmene. Kolesá spolu so strechou a zadným spojlerom budú vo verzii hatchback lakované v troch odtieňoch (čierny, biely, strieborný) tak, aby ladili so zvyškom karosérie.
Nová Fabia RS presedlala na zážihový motor. Ide o známy štvorvalec 1.4 TSI, ktorý poháňa aj vyšportovaných koncernových súrodencov Volkwagen Polo GTI a Seat Ibiza Cupra. Motor má priame vstrekovanie a dvojité prepĺňanie pomocou kompresora a turbodúchadla. Výsledkom je výkon 132 kW (180 k) a krútiaci moment 250 Nm. To zabezpečuje Fabii RS podobné dynamické vlastnosti ako majú súrodenci, no ponúka jeden benefit navyše – karosériu kombi.
Výrobca udáva kombinovanú spotrebu na úrovni 6,4 litra na 100 km, zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 7,3 sekundy a maximálnu rýchlosť 224 km/h (kombi 226 km/h).
Športovejším výkonom sa prispôsobil aj podvozok. Dynamike motora zodpovedá aj naladenie elektronických asistentov ESP, ABS a ASR. Novinkou pre Fabiu RS systém XDS, ktorý pri razantnom prejazde zákruty jemne pribrzdí vnútorné koleso a spôsobí, že diferenciál prenesie viac krútiaceho momentu na vonkajšie koleso. Výsledkom pribrzdenia na vnútornej strane a pridania na vonkajšej strane je istejší prejazd zákrutou.
Fabia RS ponúka výškovo nastaviteľné športové sedadlá ozdobené logom RS a k tomu zodpovedajúci športový volant. Na želanie môže byť vybavený pádlami ovládajúcimi sedemstupňovú prevodovku DSG.