Dôvodom ukončenia produkcie Murciélaga je príprava výroby jeho nástupcu, ktorý s veľkou pravdepodobnosťou ponesie označenie Jota a pod zadnou kapotou nebude mať opäť nič menšie ako poctivý veľkoobjemový benzínový motor V12. Vylúčená však nie je ani verzia s hybridným pohonom.
Dvanásťvalcové Murciélago sa na trhu objavilo v roku 2002. Jeho charakteristický dizajn vychádza z tvarov predchádzajúceho modelu Diablo, ktorého posledná evolúcia (6.0 V12) už vznikala pod dohľadom automobilky Audi. O konečnú podobu Murciélaga sa postaral dizajnérsky mág Luc Donckerwolke a starostlivosť o tvary modelov tejto talianskej značky ležala na jeho pleciach ešte nasledujúce tri roky. Potom putoval v rámci koncernu k Seatu, kde sa mal postarať o oživenie rodinne orientovaných španielskych áut.
Dva roky po uzavretom Murciélagu prišla aj jeho otvorená verzia Roadster, ktorú poháňal, rovnako ako kupé, benzínový motor 6.2 V12 s výkonom 426 kW (580 k).
O ďalšie dva roky (2006) automobilka Lamborghini priniesla faceliftované Murciélago s označením LP640 s motorom 6.5 V12 a výkonom až 471 kW (640 k). Aj z tejto verzie vznikol Roadster LP640.
Najvýkonnejšou evolúciou sériového Murciélaga je verzia LP670–4 Super Veloce. Tá ma vďaka rozsiahlejšiemu použitiu karbónu pohotovostnú hmotnosť zníženú o 100 kg a výkon motora zvýšený na 493 kW (670 k). Exkluzivitu Murciélaga SV zvyšovala aj skutočnosť, že z tejto verzie vzniklo len 350 exemplárov.
Zabudnúť nesmieme ani na špeciálne modely Reventón (kupé aj roadster), ktoré technicky vychádzali z klasického Murciélaga.
Lamborghini Jota by sa malo na trhu objaviť v polovici budúceho roku.