Myslíte si, že je to v prehustenej mestskej premávke nemožné? V Audi si to nemyslia a majú na to aj presvedčivý dôvod. V Ingolstadte totiž testujú nový systém riadenia dopravy Travolution. Názov je kompiláciou dvoch anglických slov Traffic (premávka) a Evolution (evolúcia). Princíp spočíva v komunikácii vozidiel s adaptívnou svetelnou signalizáciou na križovatkách prostredníctvom siete LAN a UMTS.
Keďže vozidlo vie, kde sa nachádza, ako je vzdialené od križovatky a vďaka informáciám zo semafora aj to, kedy možno očakávať zelenú, dokáže vodičovi odporučiť optimálnu rýchlosť pre plynulý prejazd. Všetky údaje sú zobrazované na displeji priamo v zornom poli vodiča.
Ak už na križovatke zastavíte, budete zas presne vedieť, koľko sekúnd máte do zelenej. Naopak, pri približovaní sa na križovatku so svietiacim zeleným svetlom vás v prípade, ak sa chystá červená, systém upozorní, aby ste zbytočne nedržali nohu na plynovom pedáli, keďže nemáte šancu prejsť. V praxi to znamená úsporu 0,02 litra paliva. Systém môže tiež zabrániť nechcenému prejazdu križovatky na červenú. V prípade omylu vás jednoducho upozorní výstražným zvukovým signálom.
Audi testuje systém zatiaľ na pätnástich vozidlách a dvadsiatich križovatkách priamo v Ingolstadte. Výsledky sú veľmi sľubné. Skrátenie času čakania prinieslo zníženie spotreby paliva až o 17 percent. Ročne by to podľa automobilky predstavovalo len v Ingolstadte úsporu 700 000 litrov pohonných hmôt. V celom Nemecku by sa tak mohla znížiť produkcia skleníkových plynov v mestskej doprave o 15 percent.
Ďalšou výhodou systému je zjednodušenie platieb za palivo a parkovanie. V tomto prípade však automobil komunikuje s výdajným stojanom na čerpacej stanici alebo systémom platených parkovacích miest. Platby sú potom automaticky strhnuté z vášho účtu.