Koncept SR1 otvára novú etapu Peugeotu

Nastáva nová doba pre Peugeot. Francúzsky lev mení kurz. To, že sa púšťa dobrým smerom naznačuje koncept hybridu Peugeot SR1.

11.01.2010 07:02
Peugeot SR1 Foto:
Peugeot SR1
debata

Trojmiestny otvorený Grand Tourer sa Peugeot chystá uviesť začiatkom marca na autosalóne v Ženeve. Dizajn SR1 sa stane pravdepodobne šablónou, ktorej sa budú pridržiavať dizajnéri nových modelov Peugeot. Použité technológie tiež napovedajú o predstavách riešenia „zelenej otázky“ koncernom PSA.

SR1 má vrátiť lesk francúzskej dizajnérskej škole. Foto: Peugeot
Peugeot SR1 SR1 má vrátiť lesk francúzskej dizajnérskej škole.

Prednej časti konceptu dominuje prakvapivo útla maska chladiča. Peugeot sa rozhodol nepokračovať v trende nový model – väčšia tlama. Asi aj tu platí, že pes, ktorý breše, nehryzie. Budúce Peugeoty budú snáď menej otvárať tlamu, ale o to viac chytia za srdce. Nad maskou na masívnej kapote sídli prepracované logo. Po stranách si našli svoje miesto svetlomety s LED technológiou. Ich veľkosť a tvar predstavuje takisto odklon od doterajšieho smerovania. Koncové svetlá sú z toho istého cesta.

Typická tlama absolvovala poriadnu diétu. Foto: Peugeot
Peugeot SR1 Typická tlama absolvovala poriadnu diétu.

Priestor pre posádku zakrýva plastová odnímateľná strecha, ktorej konštrukcia je inšpirovaná svetom plachetníc. Posádka usadne do interiéru podľa netradičej schémy 2+1. Zadný pasažier sedí v strede. V kokpite sa snúbia „teplé“ prírodné materiály odkazujúce na minulosť s high-tech materiálmi. Kombinácia kože, dreva, niklu a chrómu pôsobí futuristicky, no zároveň útulne.

Nastupovanie dozadu uľahčuje posuvná stredová... Foto: Peugeot
Peugeot SR1 Nastupovanie dozadu uľahčuje posuvná stredová konzola.

Moderným prvkom sú náramkové hodinky Bell&Ross, ktoré majú svoje vyhradené miesto na palubnej doske, alebo ich môže mať vodič na ruke. S podobným riešením prišlo prednedávnom Bugatti 16C Galibier.

Vnútornosti obaľuje pohľadná karbónová... Foto: Peugeot
Peugeot SR1 Vnútornosti obaľuje pohľadná karbónová "šupka".

Zaujímavosťami sa to hemží aj pod povrchom tejto francúzskej sochy. Vpredu je umiestnený motor 1.6 THP s výkonom 160 kW (218 k), ktorý poháňa prednú nápravu. Vzadu mu vypomáha elektromotor s výkonom 70 kW (95 k). Ten roztáča zadné kolesá. Peugeot SR1 je schopný jazdy na čisto elektrický pohon, ale dokáže využívať aj oba motory naraz s kombinovaným výkonom až 230 kW (313 k). Vtedy je z neho razom štvorkolka. Navyše za každých okolností sú riadené všetky štyri kolesá (AWS). Priemerná spotreba benzínu je na úrovni 4,9 l/100 km.

Techológia HYbrid4 použitá v koncepte SR1 sa predstaví v sériovej verzii Peugeotu 3008 v roku 2011. Na ďalšie detaily si počkáme do výstavnej premiéry na marcovom autosalóne v Ženeve.

debata chyba
Články podľa značiek