Keď priviedla na svet Qashqai, asi len málokto predpokladal, že z „experimentálneho“ crossoveru sa stane bestseller. Qashqai vytvoril prakticky novú kategóriu odolných mestských „rebelov“, na ktorú nemala konkurencia dlho odpoveď. Jednoducho, prekonal všetky očakávania. Nissan z neho za necelé tri roky predal len v Európe viac ako pol milióna kusov! A pritom nešlo o práve lacnú hračku. Podobnú dieru do sveta chce spraviť aj s novým Juke. Recept je podobný, no tentoraz vo formáte nižšej triedy a s omnoho emocionálnejším dizajnom.
Juke, postavený na platforme B aliancie Renault-Nissan, má na dĺžku 4135 mm, čo je o osemnásť centimetrov menej ako Quasqai. Na rázvore zas ubudlo desať centimetrov. Zato výškou a šírkou si to môže Juke pokojne rozdať so svojím starším súrodencom. Mimoriadne invenčný dizajn pochádza zo spolupráce londýnskeho centra Nissan Design Europe a domáceho štylistického strediska Nissanu v Japonsku. Krížia sa v ňom gény SUV, praktického hatchbacku, ale aj výsostne športové prvky. Presne ako vo vlaňajšej štúdii Qazana, ktorá bola predskokanom Juke.
Štýl zostal, aj keď bez výstrelkov, v podobe zadných v protismere sa otvárajúcich dverí či karosérie bez stredového stĺpika. Tak či tak nechýba Juke množstvo nápadov. Predná svetelná technika je napríklad rozdelená až na tri úrovne. Dominantné sú najmä kruhové reflektory, ktorým robia spoločnosť avantgardne situované obrysové a smerové svetlá vystupujúce z okrajov prednej kapoty. Z bočného pohľadu vynikajú robustné svalnaté blatníky a profil okien vytvárajúci harmonický celok. Kľučka zadných dverí je maskovaná, takže Juke chce vyvolať skôr dojem atypického dvojdverového kupé než SUV. Tomu napomáhajú aj zadné svetlá v štýle Nissanu 370Z.
Aj interiér hrá na športovú nôtu. To je jasné už pri pohľade na prístrojový panel s dvojicou tubusov či trojramenný volant. Nechýba však ani módna dávka hravosti, čo cítiť z jednoduchých tvarov palubnej dosky, kruhových prieduchoch ventilácie či plasticky tvarovaného tunela. Ten je navyše spolu s časťami dverových výplní lakovaný vo farbe karosérie. Na palube sa v premiére objavuje rozhranie Nissan Dynamic Control System, ktorý v režime D-mode umožňuje nastavenie niektorých vlastností vozidla.
Pod zadným vekom ponúka Juke pomerne skromný batožinový priestor s objemom len 250 litrov, ale pod dvojitou podlahou sú ďalšie užitočné litre a po sklopení zadných sedadiel je k dispozícii dokonca úplne vodorovná úložná plocha.
To, že Juke mieri k aktívne žijúcim zákazníkom, naznačuje aj ponukou motorov. S týmto autom si určite zajazdíte. Najmä ak bude pod kapotou premiérový priamovstrekovací štvorvalec 1.6i Turbo s výkonom až 140 kW! Spoločnosť mu bude robiť aj jeho lacnejšia nepreplňovaná verzia 1.6i (86 kW). V Európe však iste zvíťazí úsporný diesel 1.5 dCi vo svojej najvýkonnejšej verzii 81 kW a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pre benzínové motory je okrem manuálov pripravená nová kontinuálna prevodovka Xtronic CVT so šiestimi predvolenými prevodovými stupňami, ktoré možno radiť v režime Manual priamo z volantu.
Na to, že Juke je medzi crossovermi vlastne „drobčekom“, dostal prekvapujúco vyspelý pohon oboch náprav. Systém All-Mode 4×4-i dokáže posielať na zadnú nápravu nielen 50 percent krútiaceho momentu, ale ich aj rozdeľovať medzi pravé a ľavé koleso v záujme zníženia nedotáčavosti. Bohužiaľ, k dispozícii bude výlučne pre najsilnejšiu benzínovú verziu 1.6 Turbo.
Do predaja sa Juke dostane najskôr na domácom japonskom trhu a do Európy dorazí na jeseň. Až potom budú známe aj presné prevádzkové parametre a ceny.
Technické údaje | |
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 4135/1765/1570 |
Rázvor náprav (mm) | 2530 |
Batožin. priestor (l) | 250 – 550/46 |
Technické údaje | |||
Motor | 1.6i | 1.6i Turbo | 1.5 dCi |
Max. výkon (kW/min-1) | 86/- | 140/- | 81/4000 |
Max. krút. moment (Nm/min-1) | 157/- | 240/- | 240/1750 |
.