Peugeot má novu identitu, nové logo aj nový slogan Motion&Emotion. Na jeho výrobných linkách však doteraz chýbal rýdzo športový model, ktorý by zhmotnil novú dynamickú stratégiu značky. Pomerne konzervatívny Peugeot 407 Coupé má už čo-to za sebou a ostré dvestosedmičky s prívlastkom GT a RC nemožno označiť za nič iné ako výkonové deriváty bežných sériových modelov. Rozprúdiť krv žilách francúzskeho leva by mohlo až šarmantné kupé RCZ – prvý model značky bez číselného označenia. Zdá sa, že doteraz neohrozené Audi TT tak dostane francúzskeho súpera.
Zámer Peugeotu priniesť v ponuke viac emócii sa dal vytušiť už v roku 2007, keď predstavil na autosalóne vo Frankfurte koncept 308 RCZ. Reakcia publika bola taká priaznivá, že už o pol roka neskôr automobilka potvrdila jeho sériovú výrobu a vlani, opäť vo Frankfurte, získala za menej ako dva dni dvesto objednávok na špeciálnu sériu RCZ Limited Edition. Dnes prichádza na trh definitívna podoba RCZ a od štúdie sa líši len v detailoch. Novinka síce stojí na platforme modelového radu 308, ale prerod hatchbacku na kupé neobišiel ani jeden jediný karosársky dielec. Dizajnéri sa pohrali najmä s dvojitou bublinovou kabínou a efektnými hliníkovými strešnými nosníkmi. Silu demonštruje RCZ agresívnou prednou maskou, širokým postojom svalnatých blatníkov a minimálne 18-palcovými diskami. Dielo sa vydarilo. RCZ má už na konte titul Najkrajšie auto roka 2009.
Rozmermi sa nápadné približuje nemeckej ikone triedy – Audi TT. Má však o 11 cm väčšiu dĺžku a o 14 cm dlhší rázvor. Čo je tiež podstatné, za zadnými sedadlami ponúka slušných 321 litrov na batožinu. To je o 71 litrov viac.
Interiér s nízko situovanými anatomickými sedadlami má klasické usporiadanie 2+2. Veľa pohodlia si teda vzadu neužijete. Vpredu je to však celkom iná káva. Krásnu palubnú dosku z modelu 308 vyšperkovali dizajnéri kožou a analógovými hodinami na mieste stredového prieduchu ventilácie.
V sérii bude štvorica airbagov, ESP, dvojzónová klimatizácia aj bi-xenónové reflektory. Za príplatok je k dispozícii karbónová strecha, multimediálny systém WIP Com 3D s navigáciou alebo špičková audiosústava JBL.
Na trať sa RCZ postaví s dvoma preplňovanými priamovstrekovacími štvorvalcami. Benzínový motor 1.6 THP má výkon 115 alebo 147 kW a diesel 2.0 HDI 120 kW. V tomto smere teda RCZ na Audi TT mať zatiaľ nebude, očarí však nízkou spotrebou. Benzínové verzie si vystačia s necelými siedmimi litrami paliva a diesel len s 5,3 litrami nafty na sto kilometrov. Okrem manuálnych 6-stupňových prevodoviek bude s výnimkou najvýkonnejšej verzie k dispozícii aj komfortný 6-stupňový automat.
Podvozok s prednými tlmičovými vzperami McPherson a zadná vlečná náprava neutaja pôvod v Peugeote 308, ale je tu rad zmien v prospech jazdnej stability. Tej bude napomáhať aj podstatne nižšie ťažisko a väčší rozchod kolies.
Na slovenský trh dorazí najšportovejší zo všetkých Peugeotov začiatkom júna.
Rozmery | |
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 4287/1845/1359 |
Rázvor náprav (mm) | 2612 |
Batožin. priestor/nádrž (l) | 321–639/55 |
Technické údaje | |||
Motor | 1.6 THP | 1.6 THP | 2.0 HDi |
Počet valcov/ventilov | 4/16 DOHC Turbo | 4/16 DOHC Turbo | 4/16 DOHC Turbo |
Max. výkon (kW/min-1) | 115/6000 | 147/5500 | 120/3750 |
Max. krút. moment (Nm/min-1) | 240/1400 | 275/1700 | 340/2000 |
Max. rýchlosť (km/h) | 217 | 237 | 220 |
0 – 100 km/h (s) | 8,0 | 7,5 | 8,2 |
Spotreba na 100 km (l) | 6,7 | 6,9 | 5,3 |
.